هدف خلقت (تحقیق دانشجویی)


سعی من این است که در جلسات هفتگی شرح کتاب توحید صدوق به تناسب موضوعات هر جلسه تحقیق و فعالیتی را از شرکت‌کنندگان بخواهم تا مشارکت و جدیت آنان در مباحث بیشتر شود. به نظرم رسید با توجه به زحمات ارزشمندی که برخی از این دوستان متقبل می‌شوند، بهترین کارهای ارائه شده در هر جسله را در وبلاگ منتشر کنم تا سایر دوستان نیز از آن استفاده کنند. امیدوارم با تلاش این عزیزان مطالب مفید و ارزشمندی با عنوان تحقیق دانشجویی ارائه شود.


به تناسب عبارت “الذی خلق الخلق لعبادته” موضوع هدف از آفرینش انسان مطرح شد که خانم زهرا عماری از دانشجویان دانشکدۀ مجازی علوم حدیث تحقیق زیر را در این باره جمع‌آوری و ارسال کرده‌اند. ضمن تشکر از ایشان، این تحقیق تقدیم می‌شود: 


هدف خداوند از آفرینش انسان چیست؟
یکى از اسماى الهى که در قرآن بر آن تکیه شده, حکیم است. اقتضاى این صفت آن است که تمام افعال خدا حکیمانه باشد; بر این اساس, خلقت انسان نیز هدف خاصى را دنبال مى کند. البته هدف افعال الهى با هدف افعال بشرى متفاوت است. ما کارى مى کنیم تا از آن نتیجه اى عاید خودمان شود و به عبارت دیگر در تمام موارد, هدف اصلى, تأمین مصالح شخصى است; اما خداوند متعال نیاز به چیزى ندارد تا براى تأمین آن کارى انجام دهد. او کمال مطلق است و هیچ کارى را براى خود انجام نمى دهد, بلکه براى نفع رساندن به مردم انجام مى دهد.


ادامۀ مطلب

13 پاسخ به “هدف خلقت (تحقیق دانشجویی)”

  1. سلام نماز روزتون قبول باشه انشالله
    یه سوال نچ چند تا سوال دارم ممنونمیشم کمکم کنید
    اول اینکه میخوام ارادمو قوی کنم باید چیکار کنم
    خواهشا جدی می پرسما میخوام جدیم جواب بدید و یه چیز دیگه که می پرسم

  2. باسمه تعالی
    ____ سلام علیکم___ من نکردم خلق تا سودی کنم. ____ بلکه تا بر بندگان جودی کنم(بخشی از متن تحقیق ایشان).واقعا عالی بود.من که از خواندن خیلی سود بردم. یا این مطالب و تحقیقات انسان در این ایا بیشتر قدر خودش را می داند.با تشکر از شما و ایشان بابت ارسال و نمایش این تحقیق./زندی دلگشا

  3. سلام دوست عزیز…خوشحالم که هنوز فعالی… منو یادت هست؟…یه دو سه سال قبل به ما سر میزدی…بعد این همه مدت که نبودم حالا اومدم….یه سر ی به ما هم بزن…میبینمت… یا علی.

  4. سلام دوست عزیز و قدیمی …. مدتها بود که از مطالعه مطالبتان بی بهره بودم …. با آرزوی سلامتی و توفیق هرچه بیشتر …. التماس دعا ….

  5. سلام و درود
    تحقیق جالبی بود ….
    و این سایت بسیار دوست داشتنی ست و مفید و موثر
    اگر لطف کنید و مسائلی از قبیل مسائل کاربردی و اخلاقی رو هم مورد سخنانتون قرار بدید و در اینجا هم ذکر کنید فکر می کنم موثر و مفید باشه واسه همه …
    از حضرت حق سربلندی و موفقیت شما رو در انجام نیک رسالتی که دارید آنگونه که ذات پاکش می خواهد – دارم ..
    موجب سربلندی است اگر به وبلاگ بنده هم سری بزنید و از نظرات ارزشمندتون بهره مند بشم…..
    یا حق

  6. سلام دوست خوبم. وبلاگ خوبی داری. خوشحالم باهات آشنا می شم. منم به روزم… به همفکری می خوام[گل][گل][گل]

  7. بسم الله
    ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امیر المومنین علیه السلام,وآرزوی قبولی طاعات و عبادات شما, لطفا سایت ما رو ببینید و اگه مایل بودین به اون لینک بدین.
    از همکاری شما ممنونم.
    یا علی
    http://shiastudies.info

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *