توضیحی در مورد جلسات شرح کتاب توحید صدوق

 


با توجه به پرسش و درخواست برخی از دوستان و خوانندگان عزیز توضیحی مختصر در مورد جلسات هفتگی شرح کتاب توحید صدوق تقدیم می‌کنم:
۱٫ این جلسات، یکی از کلاسهای فوق برنامه دانشکدۀ مجازی علوم حدیث است که با هدف آشنایی و انس دانشجویان و دیگر علاقمندان با متن احادیث اعتقادی برگزار می‌شود و شرکت در آن اختیاری است.
۲٫ این جلسات روزهای سه‌شنبه از ساعت 17.30 به صورت اینترنتی و آن‌لاین برگزار می‌شود و شرکت افراد غیر دانشجو و دیگر علاقمندان در آن بلامانع است.
۳٫ برای شرکت در این کلاس نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای نیست و تمام کسانی که عضو سایت دانشکدۀ مجازی علوم حدیث باشند می‌توانند پس از ورود به محیط دانشکده وارد کلاس شوند.
۴٫ عضویت در سایت دانشکدۀ مجازی برای استفاده از امکانات عمومی آن رایگان و آسان است. اعضای این سایت بعد از ورود به میز کار خود می‌توانند با کلیک بر نوار سبز رنگ مربوط به برنامۀ “جام” وارد سالن اجتماعات دانشکده شده و در برنامه‌های عمومی دانشکده و از جمله این کلاس شرکت کنند.
۵٫ اطلاعات و توضیحات بیشتر در این رابطه و فایل صوتی جلسات گذشتۀ کلاس، در وبلاگ واحد فرهنگی دانشکده قرار دارد.


روشی که در این جلسات خواهیم داشت به این صورت است که از ابتدای کتاب، احادیث را مرور می‌کنیم و مباحث اعتقادی مرتبط با هر حدیث را به بحث و بررسی می‌گذاریم. شرکت‌کنندگان در کلاس هم می‌توانند در هر بخش نظرات و پرسشهای خود را مطرح کنند. امیدوارم در این جلسات علاوه بر این که تا حدودی با زبان و شیوۀ بیان پیشوایان دین آشنا می‌شویم، اعتقادات و باورهای دینی خود را نیز تصحیح و تحکیم نماییم.

5 پاسخ به “توضیحی در مورد جلسات شرح کتاب توحید صدوق”

  1. سلام، وقت نشد سایت رو کاملا مرور کنم. میشه بیشتر درمورد احادیث اعتقادی که قراره در کلاس به صورت آنلاین مطرح کنید توضیح بدید..تا با آمادگی در کلاس شرکت کنیم.

  2. فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد بزرگ این ماه پر برکت بر همه عاشقان ولایت مبارک باد
    بزرگان، پیوسته ماه شعبان را مقدمه ورود به «ضیافه ‏الله‏» در ماه رمضان دانسته ‏اند. از این‏رو، کسب آمادگیهاى فکرى و روحى براى درک هر چه بیشتر فیض معنوى ‏از این «مهمانى خدا»، لازم است.
    دلم تنگ است و تاریک است
    دلم کوهی زغم ، دریای اندوه است
    خدایا در دلم غوغاست
    در اوج همراهی ها ، نمی دانم چرا بازم دلم تنهاست
    هوا سرد است و ، طوفان در دلم برپاست
    وبلاگ چند قدم تا وصال یار به آدرس :
    http://akherat.persianblog.ir/
    با دل نوشته ای در خصوص ماه شعبان به روز شد .
    منتظر قدوم شما هستم

  3. سلام دوست بزرگوار
    ممنون از حضورتون و شرمنده از تاخیر حضورم.
    اگر چه بسیار دیر شده است اما وظیفه دارم عید سعید فطر را خدمت شما صائم خوب خدا تبریک عرض نمایم .
    انشا الله که توشه خوبی را برای سایر ماههای خدا در طی این ماه پر برکت اندوخته نموده باشید .
    ضمنا منهم با مطلبی تحت عنوان ” خانه دوست کجاست” به روز شده و منتظر حضور گرم شما خواهم بود .

  4. من مهدی هستم حدود یک ساله که دیگه به چیزی اعتقاد ندارم راستش از خودم بدم میاد چون همش اعتقادم تقلیدی بوده نه تحقیقی و چون در گیر کار و درس و دانشگاه بودم نتونستم یه سیر مطالعاتی خوب انجام بدم خواهش میکنم اگر ممکنه یه سیر مطالعاتی برام معرفی کنید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *